صهبای حق

خاکریز مجازی

صهبای حق

خاکریز مجازی

صهبای حق

دیکتاتوری حداقلی بر حداکثر

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم

 

 

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای، در آخرین روزهای سال 1390 شورای عالی فضای مجازی را به ریاست رئیس جمهور تاسیس کردند.

 

فرمان تأسیس قدرتمندترین نهاد فضای مجازی در میان کشورهای جهان، از مظلوم‌ترین فرامین امام خامنه‌ای است؛ فرمانی که هدف ان

1)«سرمایه گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره گیری حداکثری از فرصت ها» و

2)«برنامه ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب های ناشی از اینترنت» می باشد

ایشان در مقام تشبیه فرمودند که این فضا مثل یک رودخانه ی پر از آب و خروشان است که می آید و دائماً هم بر آب آن افزوده و خروشان تر می شود. اگر ما برای این رودخانه تدبیر کنیم و برنامه داشته باشیم؛ زه کشی کنیم و هدایت کنیم این رودخانه را تا به سد بریزد، می شود فرصت. اگر رهایش کنیم و برنامه ای برای آن نداشته باشیم، می شود یک تهدید. ایشان تأکید بسیاری بر اهمیت این فضا و لزوم مدیریت آن داشتند؛ به گونه ای که همه ی ارکان نظام باید نقش خاص خود را با حضوری فعال در این فضا ایفا کنند.

 

ا ینکه چرا۴ بند و ۴۰ ماده شرح وظایف مکتوب با امضاء امام خامنه‌ای خطاب به اعضاء شورای عالی فضای مجازی، در این سال‌ها بر زمین مانده است به کنار اما آنچه  فاجعه هست این است که «متأسفانه خیلى از مسئولین فرهنگى ما» که البته اعضاء شورای عای فضای مجازی و مخاطب شرح وظایف یاد شده نیز هستند، «با مسائل فرهنگى، در میدان مرتبط نیستند»،

مانند  ان«مسئول» که وظیفه «کاهش مراجعه کاربران ایرانی به اینترنت جهانی» را برعهده دارد، وعده افزایش صد برابری پهنای باند اینترنت بین الملل را می‌دهد و از یک شرکت هتاک دفاع می‌کند!

 

 

وجالب تر انجاست که وقتی اسنادفوق سری امریکا افشا شد ومشخص شدآژانس امنیت ملی آمریکا در پروژه‌ای تحت عنوانPRISM، از سال ۲۰۰۷ به سرورهای گوگل، مایکروسافت، یاهو، فیس‌بوک، پل‌تاک، یوتیوب، اسکایپ، ای‌اوال و اپل دسترسی کامل دارد وطبق این سند، فضای مجازی ایران رسماً در تسخیر محصولات و تارنماهای این کمپانی‌ها است.

 

ویاسند دیگری به نام Boundless Informant نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)  در ایران نقطه کور اطلاعاتی ندارد و آمریکا موفق شده است در یک ماه، ۱۴ میلیارد قطعه-داده از شبکه‌های تلفن و رایانه کاربران ایرانی جاسوسی کند. این سندِ ننگین بیانگر این است که کشورمان از نظر امنیت فضای مجازی، ناامن‌ترین کشور جهان است و اگر در سال‌های گذشته طبق دستور امام «فضای مجازی کشور به بالاترین سطح از امنیت» رسیده بود، امروز این اتفاق جبران‌ناپذیر رخ نداده بود.اینکه در کشوری که در مسایل نظامی سیاسی در جهان مطرح می باشد هنوز اینترنت ملی وجود ندارد جای تعجب وبه دنبال ان جای هزاران سوال بی جواب می باشد.....ایا این وسط کسانی از بعد اقتصادی و یا سیاسی ذی نفع هستند؟؟؟؟؟؟این در صورتی هست که بر همگان پر واضح می باشد که در فرایند ملی کردن اینترنت این اسناد و دیگر سندهای منتشرشده باعث شد همه کشورهای جهان از جمله چین، آلمان، روسیه، برزیل، کره جنوبی، فرانسه و ده‌ها کشور دیگر در «شرق و غرب عالم»، به فکر جدایی از اینترنت آمریکایی بیافتند و «تحوّلات اساسى» را در فضای مجازی کشور خود دنبال کنند.

 

امروز ما نه تنها شاهد عمل نکردن به این بندها هستیم بلکه گامی بالاتر می بینیم که حتی برگزاری این جلسات که به عهده شخص رئس جمهورمی باشدصورت نگرفته است وبعد ازان  ریس قوه قضاییه و مقننه که طبق قانون موظف به برگزاری این جلسات  می باشند اقدامی نکردند و اعضای حقیقی وحقوقی این شورا نیز در مقابل این بی قانونی موضع سکوت داشتند واعضای حقیقی به جای انجام وظیفه نقشی منفعلانه ایفا کردند و با سکوت و انفعال خود سیری عکس به مطالبات امام خامنه ای در این زمینه بخشیده اند.

جای تامل دارد که در جامعه ودولت ما به جای عمل کردن به فرمایشات معظم له و40دستور ایشان می بینیم که سایت های انقلابی ما فیلتر می شوند ولی به شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی بستر وب و تلفن همراه که جاسوسی بودن این نرم افزارها بر همگان اشکار شده است اجازه فعالیت می دهند شاید  بتوانیم این سیاست در پیش گرفته دولت را دیکتاتوری اقلیت بر اکثریت بدانیم........



 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی