صهبای حق

خاکریز مجازی

صهبای حق

خاکریز مجازی

صهبای حق

شوراهای موازی یا ستون پنجم دشمن!!!

بسم الله االرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم

"گسترش فزاینده‌ فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی به ویژه شبکه‌ی جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، و لزوم سرمایه گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره گیری حداکثری از فرصت های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم و همچنین ضرورت برنامه ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب های ناشی از آن اقتضا می‌کند که نقطه‌ی کانونی متمرکزی برای سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور بوجود آیده این مناسبت شورای عالی فضای مجازی کشور با اختیارات کافی به ریاستِ رئیس جمهور تشکیل می گردد لازم است به کلیه‌ی مصوبات آن ترتیب اثر قانونی داده شود."قسمتی از حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در تشکیل شورای عالی فضای مجازی

تشکیل شورای عالی فضای مجازی، در این اوضاع نابسامان فضای مجازی  و به تبع آن آلودگی هوای فرهنگی و امنیتی کشور، هوشمندانه ترین تدبیری بود که از سوی پرچمدار بصیر انقلاب اسلامی در این حوزه صورت پذیرفت.

اهمیت این شورا را به وضوح می تواناز این سخن  امام خامنه ای متوجه شد: «لازم است به کلیه‌ی مصوبات آن ترتیب آثار قانونی داده شود» .

بعد از تشکیل این شورا و در ظلمت کده مجازی کشور،نور امیدی درقلب دغدغه مندان فرهنگی سو سو زد، انتظار می رفت که دستور معظم له مبنی بر ایجاد شبکه ملی اطلاعات و به زبانی ساده تر اینترنت ملی  دراسرع زمان و با تکیه بر توانمندی های داخلی نصب العین اعضاء علی الخصوص ریاست شورا قرار بگیرد، لیکن شاهد آن بودیم که هیچ اقدام قابل توجهی از سوی این شورا تا کنون انجام نپذیرفته است.

از مهمترین علت های ذبح دستورات حضرت امام خامنه ای ، مجموعه های موازی شورای عالی فضای مجازی می باشد که محوریت شورا را در تصمیم گیری و نهایتا قانون گذاری  کمرنگ نموده است. 40 دستور زمین مانده وحکم خاک خورده ی امام خامنه ای و علی الخصوص، موضوع اینترنت ملی یا همان شبکه ملی اطلاعات،قربانی این مجموعه های موازی گردیده است. شوراهای موازی من جمله کمیسیون فناوری ارتباطات و اطلاعات، شورای عالی اطلاع رسانی دولت، شورای عالی افتا، شورای عالی انفورماتیک، ستاد فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیر ساخت و مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد از جمله مجموعه های دولتی هستند که موازی شورای عالی فضای مجازی قدم بر می دارند.مجموعه هایی موازی که با مدیریت برخی اصحاب ضد انقلاب واعضای احزاب منحله ای همچون مشارکت، مجاهدین انقلاب اسلامی و دفتر تحکیم وحدت مشغولبه فعالیت هستند. پر واضح است که چنین تفکرات مسمومی که منشاء ضد انقلابی دارند اجازه ایجاد بستر ملی برای داشتن اینترنتی امن، ارزان و سریع را به نیروهای متخصص داخلی نخواهند داد و تمام امکاناتی که مختص دولت است را در راه جولان دادن دشمنان در فضای مجازی کشور به واسطه حضور اینترنت نجس آمریکایی به کار می گیرند. چنین تفکرات مردودیباعث ایجاد سلطه ی فرهنگی وسیاسی بیگانگان بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می شوندو استقلال و امنیت آن را به مخاطره می اندازند. این چنین است که نجس افزارهای صهیونیستی وابسته به سازمان های جاسوسی دولت های تروریستی در فضای مجازیکشور مانند تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام و...  که میتوان گفت عملا سلاح دشمنان صهیونیستی هستند، اجازه حضور و فعالیت در خاک مجازی جمهوری اسلامی ایران می یابند. همچنین افزایش بی رویه پهنای باند اینترنت نجس آمریکایی-صهیونیستی، بدون ارائه پیوست های فرهنگی لازم و همچنین بدون ایجاد بسترهای ساخت شبکه ملی اطلاعات،در بنیان استقلال کشور تزلزل ایجاد نموده، ضربه های مهلک اقتصادی، فرهنگی وامنیتی به شالوده نظام وارد کرده و بحران های سنگین و بعضا غیر قابل جبرانیرا به بار آورده است.اینها اقداماتی هستندکه در سایه این شوراهای موازی که افراد معاند در آن حضور دارند رخ داده است.

با توجه به آنچه گفته شد و با توجه به عدم کارایی مصوبات شورای عالی فضای مجازی به علت وجود شوراهای موازی متعدد، در هفته های گذشته شاهد بودیم بار دیگر خط های موازی دشمنان صهیونیستی در داخل کشور توسط علمدار بصیر و منادی فرهنگ، امام خامنه ای شناسایی و حکم جدیدی جهت قطع ید آنها در دستگاه های اجرایی کشور، به شورای عالی فضای مجازی ابلاغ گردید.لکن بند اول این حکم را اختصاص به این مهم نموده و با منحل نمودن تمامی شوراهای موازی با شورای عالی فضای مجازی خوش رقصی عده ای معلوم الحال را در میدان تنظیم شده از سوی دشمن، مورد هدف و عتاب قرار داده و اختیارات ایشان را سلب فرمودند.

 بند اول حکم جدید شورای عالی فضای مجازی بدین شرح است: "انحلال شوراهای عالی مصوب در گذشته که موازی این شورا هستند،به‌منظور تحکیم جایگاه فراقوه‌ای و موقعیت محوری و کانونی شورای عالی و نیز انتقال وظایف آن شوراها به شورای عالی فضای مجازی." ایشان در حکم جدید خود شورای عالی فضای مجازی را به عنوان نقطه کانونی مواجهه‌ی هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات پرشتاب این عرصه، برای استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات معرفی نموده ووظیفه ی اصلی این شورا را سیاستگذاری، مدیریت کلان و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های لازم و به هنگام و همچنین نظارت و رصد کارآمد و روزآمد در عرصه فضای مجازی دانسته اند. ایشان تاکید می نمایند که با توجه به تحولات سریع و پیچیده در این میدان از یک طرف و نیازهای واقعی و متراکم کشور از طرف دیگراین شورا خود را برای انجام رسالتی سنگین در یک دوره چهار ساله آماده نماید.

آیا وقت آن نرسیده که مسئولان دولتی، به خود آیند و نقشه های دشمنان خارجی و خائنان داخلی را نقش بر آب کنند؟ انتظار می رود که مسئولین ذی ربط به دور از هرگونه مسامحه و اغماض، به نسخه پیچیده شده توسط طبیب حاذق انقلاب در درمان این بیماری افیونی در فضای مجازی کشور،وارد میدان عمل شده و هر چه سریع تر اقدام به منحل کردن شوراهای موازی نموده و آنها را در خود ادغام نمایند.

والسلام علی عباد الله الصالحین

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی